Cezaevindeki TMK Mağduru Çocuklar'dan Bayram Mesajı:

P.İ:
"(...)Bayram geliyor.ama biz içerdeyiz.ama elimizden bir şey geliyor.psikolojimiz bozulmaya başladı.çocuklar olarak iki ayrı koğuşta kalıyoruz ama iki koğuşu yakında birleştirecekler o zaman bazılarımız yerde yatacak.(...)bizim kaldığımız çocuk koğuşunda 3 kişiyi hastaneye kaldırdılar,diğerlerine ağrı kesici verdiler,bayramda dışarıda olmak güzel olurdu ama değiliz.herkesin bayramını kutluyorum umarım hayırlı olur

E.K:
"Bayramda dışarıda olsaydım arkadaşlarımla şeker toplardım.benim içeride ikinci bayramım ,üzerimde kimliğim olsa tutuklanmazdım.niye buradayım ,suçum ne bende bilmiyorum.burada hasta arkadaşlarımız var,çoğu zaten hasta,kimse bize mektup göndermiyor,dışarıda olmak istiyorum.herkese iyi bayramlar diliyorum"

Y.S:
"Hastalandığımızda doktorlar yerine gardiyanlar tedavi ediyor bizi,ilk defa bayramda evden uzaktayım.dışarda olsaydım.bayramda arkadaşlarımla beraber gezer şeker toplardık.babam okulda hizmetli olarak çalışıyor,akşam yattığımda en çok annemi düşünüyorum(...)hepimizin gözü televizyonda ama bizden söz eden yok,mektuplarımız aradan çok zaman geçtikten sonra bize veriliyor,sabahtan akşama kadar düşünüyoruz,bazen kitap okuyoruz,çocuklara adalet bekliyorum,bayramda dışarıda olsam annemin babamın elini öperdim,herkesin bayramını kutluyorum"

İ.K:
"Kardeşlerim şimdi Manisa da çalışıyorlar ,domates topluyorlar,dışarıda olsam bende onlarla beraber çalışırdım,onlara katkı yapamıyorum,uzakta olacağım ilk bayramım ,dışarıda olsam bütün cizreyi dolaşırdım,içeride durulmuyor,pis kokular geliyor,tuvalet,mutfak banyo yan yana iç içe ,buraya bir grup geldi üniversiteden, bize durumumuz araştırmak için geldiklerini söylediler,kötü kokudan dolayı içeri girmediler dedim ma biz nasıl kalıyoruz burada ,bir şey yazıp gittiler,çocukların haklarının korunmasını istiyorum,15 yaşında arkadaşımız var burada hakkında 20 yıl ceza isteniliyor,çok küçük ,ceza da verecekler galiba,en büyük benim aile de,ben buraya geldikten sonra insanların ne halde olduğunu yeni anladım,cizrede tutuklandım,şubat ayında, hakkımda suçlamaları duyunca şok oldum,bizim evde televizyon yokki ben talimat alayım,halımız kötü burada, geçen yemek yedik zehirlendik,hastaneye götürülmedik,dediler ki bol bol su için geçer dediler sanki bol bol su var,herkesin bayramını kutluyorum,herkese barış ve sevgi getirmesini diliyorum"

Çocuklar İçin Adalet Çağırıcıları

0 kırıntı: